Systerdag

Magiskt dygn ♥

Mötte syrran på hovedbanegården igår vid halv två-tiden. Strosade upp längs Strøget, kollade runt i lite butiker och stannade sen till på en mysig uteservering för en sen lunch och ett glas vin i solen som tittade fram. Tog en kopp kaffe på en annan uteservering innan vi strosade vidare och sen åkte hem till mig. Chillade lite på soffan innan vi gjorde vid oss, fixade middag, drack en massa vino, snackade loss, fuldansade och dog av skratt. Tog en taxi till Butchers där det blev en helskottas massa drinkar, shots, dans, skrattattacker till tusen, Breezer på kontoret med Mikkel och en djääävulskt rolig kväll!

Imorse åt vi långfrukost och mös innan jag följde syrran till stationen. ♥

Love is where the heart is

GUD vad tiden springer iväg! Just as always! Men den senaste veckan har jag flugit och farit hit och dit, så inte så konstigt.

Förra fredagen åkte jag upp till Gilleleje och mötte upp resten av familjen för en helg tillsammans. Åt smørrebrød, lekte med barnen, löptur med syrran, lite sol och massa bad, grillning, rosévin, kortspel och mys i en härlig blandning! Stannade till söndagen då jag åkte hem till Köpenhamn igen. Tog det lugn och packade om väskan inför Säkerhetskursen jag skulle på måndag-onsdag.

Så hyfsat tidigt i måndags åkte jag upp till Helsingör, mötte upp en drös människor som antingen jobbar på samma båt som jag, eller en annan som går från Strömstad, och vi åkte alla vidare till en anläggning där vi fick lära oss att släcka bränder, krypa i totalt mörke och trånga utrymme och lära oss massor om brand. På eftermiddagen åkte vi vidare till Helsingborg/Åstorp där kursen fortsatte fram till i onsdags. Massa teori och praktik på schemat, första hjälpen, sjöräddning och så vidare. Och så blev det öldrickande på kvällarna. Riktigt givande kurs och sjukt härliga människor!

Igår var jag ute och sprang, var och handlade, fixade och donade lite här hemma. Sabrina och Sissel kom över igårkväll på käk, vin, film och babbel. Nu ska jag fixa till mig lite och åka in till stan - idag kommer syrran hit! Tjohooo!

Jag i vattnet för att öva på att vända flottar. När Estonia sjönk var det ingen som fattade att dessa behövde vändas, vilket gjorde att alldeles för många människor frös ihjäl i vattnet eftersom man inte kunde komma in i livflottarna. Nuförtiden är dock de flesta flottar sådana som automatiskt vänder sig själva.

Little miss sunshine

Snälla solen, kom tillbaka! Jag är inte riktigt klar med lata sommardagar på stranden! Håller tummarna att det blir bra väder i helgen, som jag ska spendera med familjen i Gilleleje! MYS!

I tisdags gick jag upp tidigt och åkte till Lund för att överraska tjejerna på Vero Moda. Åh, så härligt att se er igen ♥ Sen åkte Zijada och jag till Helsingborg och hade en heldag ihop. Väla, lunch, shopping, snack, strosa runt, fika, skratt och bara umgås.

Igår käkade Josse och jag sen frukost ihop innan hon gjorde vid sig för att sticka till båten, och jag packade väskan och cyklade till stranden för att ligga där några timmar. Jädra massa moln bara så låg mest och frös. 30 grader och stekande sol, kom tillbaka tack! Annars bjussade dagen på en tupplur på soffan, träning och sen cyklade jag till Sissel där vi hade filmkväll. Nu ska jag cykla ner till Strøget och hitta present till pappsen!