Happy holidays

Julafton närmar sig! Är det bara jag som inte kan fatta det? Älskar att det blivit liiite kallare, men vill ju gärna ha lite snö.

Är hemkommen idag efter en helg på båten. Dock inget jobb inblandat utan Josse och jag har varit på fritur. Var sjukt nära i fredags att vi missade båten!!! Hade ju varit typiskt oss. Av någon anledning var det SJUKA väntetider hos alla taxibolag så vi fick typ springa genom halva Köpenhamn med all vår packning, i regn och blåst. But we made it!

Så när vi väl var ombord, satt in våra väskor på kabinen och bytt om gick vi ner i baren och drack ett glas vin hos våra kollegor. Kollade runt lite i shoppen och hade sen bokat bord i Steakhouset där vi fick sjukt god mat, dry-aged rib eye, och så gott rödvin till det. Y-U-M!

Efter maten gick vi in till vår kollega Rasmus i vinbaren där vi blev bortskämda med goda viner, satt för övrigt bara och mös och babblade. Fick sällskap av Susanne, en annan kollega som också var på fritur, och hennes kille. Senare gick vi in till Columbus ("nattklubben") och drack en massa drinkar.

Igår gick Josse och jag av båten lite över tio. Gick in till centrum i Oslo där vi hittade ett mysigt ställe där vi tog en kaffe och en macka för att ladda upp med energi inför dagens shopping! Gick runt i flera timmar och var inne i hur många butiker som helst. Faktiskt riktigt bra utbud av butiker i Oslo! När klockan närmare sig två började vi gå tillbaka mot båten, men gick förbi ett urmysigt ställe där vi kände oss tvungna att stanna och käka lunch på.

När vi sen var på båten igen, duschat och tagit en powernap blev det storshopping i tax-freen, en drink i baren och sen väntade fyrarätters i en av restaurangerna. Så jäkla gott och så sjukt mätta blev vi! Resten av kvällen blev lugn, vi var lite trötta sen dagen innan, så satt bara och hyggede i vinbaren.

Idag gick vi upp vid halv nio, tog en runda i shoppen (mycket som ska handlas in, haha) och gick sen och åt frukost innan vi packade ihop oss och tog en taxi hem. Såååå härlig helg!

Och för att fortsätta var jag sist skrev: förra lördagen kom Stine hem till mig för mat och vin. Babbel och Irish coffee. Sen kom Caroline, en ny kollega till oss, och vi snackade loss ett par timmar innan vi drog ut på Butchers. I måndags åkte jag över till Sverige, mötte upp Emilia i Lund där vi strosade runt, shoppade och åt lunch innan vi åkte till Höör där vi slappade, såg Tomten är far till alla barnen och catchade upp. ♥

Sen var det några sjukdagar för min del, mindre roligt. Så först i torsdagseftermiddag pallarade jag mig ut igen. Mötte upp en tjejkompis inne i stan, tog en sen lunch och strosade runt i butiker. Sen i fredags kände jag mig kry nog för att köra ett pass på gymmet innan Josse och jag stack till båten.

Nu ska jag ut och jobba igen på tisdag, så imorgon ska de sista julklapparna fixas och ska röja lite här hemma. Sen går jag av båten på julaftons förmiddag och åker till Höör och börjar sen jobba igen den 26. Men sååå gött att kunna åka hem! Ha nu en riktigt GOD JUL!

En glad Emma den dagen vi gick av båten sist. Inne på The Bird för gin & tonics.

Liten del av lyan :-)

Middag med Stine.

Juligt.

En eftermiddag i december på Strøget.

Redo för en helg på båten!

Frukost i Oslo.
En av fyra rätter igår. Vi blev MÄTTA!