United States

Vilken toppenresa! USA var grymt! Spenderat tid i New York, Boston, New Canaan och slutligen New York igen, och känns som att vi hunnit med sååå mycket! Ska försöka dra resan lite kort:

Första dagarna i New York hann vi med shopping, käk på Hell's kitchen med Kajsa och Phil (min moster och hennes man), drinkar, mer shopping och Lady Gaga på Madison square garden, vilket var överfett! Sen åkte vi upp mot Boston där vi blev hämtade av Debbie, och åkte hem till Emilias gamla värdfamilj. Här spenderade vi några dagar som fylldes med babbel, vin, shopping, bus med barnen och drinkar inne i Boston.

På lördagen checkade Emilia och jag in på ett hotell i Boston. Körde en utekväll som var grymt rolig, dagen efter mötte vi upp Liza, en gammal vän till Emilia, och hennes vänner för strosande i Boston common och en massa snack. På måndagen hoppade vi på tåget igen för att åka ner till New Canaan och hem till Kajsa och kusinerna. Dessa dagarna bjussade på goda middagar, promenader med hunden, shopping på Woodbury common (sjukt stor outlet en timme utanför NY), manikyr, häng vid poolen, babbel och en massa mys.

På fredagen åkte Emilia och jag in till New York igen och checkade in på vårt hotell. Stack ut en "snabbis" på stan vilket resulterade i fyra timmars shopping. Regnade som FAN sen så vi sprang på Manhattan med plastpåsar över huvudet för att komma hem. Gjorde vid oss, drack vin, blev bästisar med en taxichaufför och klubbade på Finale.

På lördagen var vi aningen segstartade, men alltså jävlar, bakfylleshopping är något att rekommendera! Vi hittade sjukt mycket! Blev för övrigt en lugn lördag som vi avslutade med en middag någonstans på Times Square. I söndags kände vi oss någorlunda färdiga med shoppingen, så tog tunnelbanan över till Brooklyn för att gå över Brooklyn bridge i det underbara vädret! Fortsatte sedan dagen med lunch på The high line och strosande längs hela denna. (The high line är en gammal upphöjd tågbana som de nu byggt om till en park. Sträcker sig från 14:e till 30:e gatan cirka)

Packade ihop oss lite och svirade sedan om för att åka högst upp i The Standard hotel och ta en drink på Le Bain. Utsikten här är helt enormes! Och ännu bättre blev det när vi gick upp i deras rooftop! Magisk utsikt och magiskt goda drinkar! I måndags var det dags för oss att checka ut. New York bjöd på 27 grader så vi åkte upp till Central Park och strosade. Gjorde sista shoppingen, och yrade sen mest runt för att fördriva tiden tills klockan blev fem och vi begav oss mot JFK och såsmåningom gick på flyget för att åka hemåt.

TACK för två grymma veckor! Längtar redan till nästa USA-tripp! Helt fantastiskt!

Next stop: New York

Nu är det alltså dags! Nu sticker vi! Planet går 19.10 från Kastrup och sen är nästa stopp New York! Överfett! Sjukt peppad! Ses om cirka två veckor maddafakkaaaaas!

Busy doing nothing

Eller inte riktigt kanske... Varit en fartfylld vecka men en härlig sådan! I tisdags efter vi haft personalmöte stack jag hem till päronen och hängde med dem lite, skrev ut flygbiljetter och hämtade resväska, sen blev det en löprunda och senare hem till Julia för en massa babbel ♥

Sen har vi avverkat två dagars inventering på jobb, 12-23 i onsdags och 7-17 igår. Pjuh! Sjuka är att jag varit galet pigg. Slumrade dock lite på soffan efter jag kom hem igår, sen piggnade jag till och körde till Karro för att hänga där, snacka loss och dricka kaffe.

Skulle egentligen jobba idag, men ordnade ledigt och tur är väl det. Har typ inte börjat packa. Så min plan för dagen är 1) hoppa i träningskläderna och sticka till gymmet. 2) storstäda lyan. 3) packa. Sen är jag redo för sista jobbdagen imorgon innan tre veckors semester. TJOHOOO!

Dör alltid lika mycket åt oss i peruker.. Kan bero på syrebristen vi får inne på lagret när vi håller på att inventera där. Skrattanfallen avlöser varandra, haha! Ni är så jäkla underbara!