These are the days we've been waiting for

Mitten av oktober! Redan? Känns som att jag slöt ögonen mitt i sommaren och nu öppnat dem igen och det är höst! Men fasen vad jag märker att jag njuter av mörkret, kylan och en anledning till massa tända ljus! MYS! Tiden går ju, om möjligt, ännu fortare nu sen jag började på båten. När man är iväg och jobbar står tiden still på något vis, det är först när man går av och är tillbaka i "verkligheten" som man märker att tiden faktiskt gått!

I torsdags gick jag av min förra tur. Sen bar det av till Stockholm i fredags! Gick på stan med syrran i flera timmar innan det blev middag hemma och en lugn kväll i soffan med snack, film och mys. Och i lördags var det min födelsedag!!! 25 år! Smaka på det liksom! Väcktes av syrran med sång, tända ljus och kaffe. Sen drog vi på oss träningskläderna och brände av en timme på gymmet. Sen blev det frukost innan vi stack ut på stan för shopping, strosande och mys.

I lördagskväll hade syrran bokat bord på restaurang Volt där vi käkade fyrarätters och drack vinpaket. Sååå. Djävulskt. Gott!!! Fortsatte med champagne och gin/tonics hemma innan det blev vin på Sturehof, en massa babbel och skratt till tusen. Kort sagt en underbar födelsedag!

I söndags åt vi stor frukost hemma och tog det lugnt innan jag packade ihop mig, vi strosade till St Eriksplan, kikade i butiker och fikade innan jag hoppade på bussen till flygplatsen. En fantastisk helg i Stockholm!

Igår spenderades förmiddagen i soffan med kaffe och en ny bok innan jag pallrade mig ut för att handla så att jag kunde käka frukost. Sen stack jag till gymmet och körde på en timme innan Sissel och Stine kom hem till mig. Kaffe, uppdatering om helgen, god middag, skrattfest, mys i soffan och två filmer. Ni är fantastic alltså!

Idag har jag varit otroligt jäkla flitig om jag får lov att säga det själv. Har tvättat flera maskiner tvätt, varit och tränat, cyklat till Frederiksberg för kaffe med Stine och en snabb shoppingtur med henne och Sissel, diskat undan diskberget jag hade här hemma, städat lyan OCH packat det mesta inför den kommande veckan på båten! Detni! Efter det landade jag på soffan och har nyss kollat färdigt på en film. Tror jag ska krypa ner i sängen och läsa nu. Från imorgon är det som sagt en veckas jobb som väntar! Nästa ledighet bjuder bland annat på vin med en kollega, snabbvisit i Sverige, besök av bästa Emilia och utgång! PUSS MINA ÄLSKADE! Tänker på er!

I'm gonna love you, until you hate me

Hello October! Hösten är officiellt här. Nu ska jag bara ut och hitta några snygga skor, en nice kappa och en stor halsduk sen är jag redo. Änsålänge har det ju varit en grym sensommar. Både Köpenhamn och Oslo har bjussat på många soliga och härliga dagar!

I onsdags gick jag av båten efter åtta dagar till sjöss. Vi var ett stort gäng som gick av, så möttes upp på ett litet ställe som heter Chevys där vi drack öl, spelade biljard och hängde. Åkte senare vidare till en restaurang på Kongens nytorv där det blev vin, champagne och god mat. Att det skulle bli en vild kväll kunde man ju räkna ut, och vi åkte såklart vidare till en bar sen där vi öste vidare.

Igår låg jag på soffan till tidig eftermiddag, dygnsrytmen är ju något fucked efter båten, och jag ser heller ingen större mening att få rätt på det eftersom jag ska tillbaka på söndag. Blev hursomhelst en tur på stan igår eftermiddag, och på kvällen stack jag hem till Carina där hon, Stine och jag drack vino och snackade loss.

Mötte sen upp Sissel på The bird för lite drinkar, tog en runda till Zoo bar och mötte sen upp Petar bland annat och drog vidare till Butchers och hade en grym kväll. Men god damn it alltså, det är ju jäkelen vad det blivit mycket fest på sistone. Ikväll blir det hursomhelst mysfredag med Stine! Puss!