Don't blame it on me, blame it on the night

Under förra båtturen knäppte jag lite såna här sköna bilder! Premiär för min del att ens gå av båten i Oslo. Första gången i träningskläder tillsammans med Josse då vi sprang en runda upp för ett berg. Pjuh! Andra gången med Stine då vi gick förbi operahuset och gick en runda på stan.

I onsdags var vi en drös som alla slutade jobba. Jag åkte med några kollegor till en vinsmakning som fantastiska Jønne ordnat för oss, som började klockan 11. Det började lugnt men blev värre och värre, haha. Rödvinsflaska efter rödvinsflaska öppnades med årtal från 2005 till 1982 och priser från 1500-2300 kronor flaskan! Jisses vilka viner alltså!

Framåt 14 åkte vi vidare till en vinmässa där vi först tog en drink i hotellbaren innan vi smakade på alldeles för många viner, vilket resulterade att vi något rund om fötterna när vi åkte hemåt. Men jisses så roligt vi hade, vilken dag!

I torsdags efter frukost drog jag ut på en löprunda och tog det sen mest lugnt hela dagen innan tjejerna kom hit på kvällen. Min älskade Balle var och hälsade på oss i Köpenhamn! Vi åt vietnamesiska vårrullar, drack rosé, uppdaterade varandra om allt och inget, snack och skratt innan vi åkte till The bird för en drink. Mötte upp de gamla godingarna Petar och Felix och hade mer eller mindre en barrunda i Köpenhamn. Grym kväll!

Fredagen startades med långfrukost med roomien, soffhäng och Hitta Nemo innan vi cyklade till Frederiksberg för att möta upp Stine och Balle. Satt och babblade ett tag innan vi gick en runda på Frederiksberg centret och jag fick handlat lite nytt till jobbet. Senare fick vi oss en övergod stenugnsbakad pizza på ett supernice ställe innan vi gick hem till Stine och bäddade ner oss framför tv:n.

Igår kände jag mig verkligen inte helt kry. Lite samma känsla som jag hade i torsdags, men får ibland bara för mig att jag inbillar mig så istället stack jag ut och sprang. Men var helt färdig när jag kom tillbaka och kände mig hängig resten av dagen. Dumma mig! Men Josses mamma och två systrar kom till Köpenhamn så vi hängde med dem hela eftermiddagen, gick lite på stan, lunchade och hade en mysig kväll med film och gott käk.

Idag har jag tagit det väldigt lugnt, försökt vila upp mig lite. Tvättat, donat lite här hemma och så tog Josse och jag bussen till Ikea för att köpa lite småsaker. Och nu har jag legat och kollat en dokumentär om gröna juicer (sjukt pepp på att juica en vecka efter det!!) och några vänneravsnitt.

Morgondagen kommer gå till att tvätta, fika med Stine och sen käka middag och planera födelsedag med Sissel! Sen kallar båten igen på tisdag och åtta dagar fram. Skepp ohoj!

I'm all about that bass

Hej världen! Jag lever och livet leker i Köpenhamn! Är ju inte världsbäst på att skriva här märker jag, men tänkte sammanfatta vad jag haft för mig den senaste tiden.

Efter syrran varit här gick jag på båten någon dag senare för tio dagars jobb. Tio dagar som gick jäkligt fort, tack vare roligt jobb och grymma kollegor! Och så gick jag ett kul besked, fast jobb från och med november! Hur jäkla nice som helst! Så från den 18 november börjar jag med att jobba 14 dagar följt av 14 dagars ledighet. Och så flyter det på.

Förra torsdagen då jag gick av båten mötte jag upp Sissel på Vesterbro för vin, räkmacka, öl och mys i solen. Strosade runt på stan och senare träffade vi Josse, hennes syster och vän på Cocks n' Cows för middag innan Josse och jag stack hemåt för att packa.

Och så var det helgen i Prag! Helt jäkla övergrymt hade vi det! Vädret var hur bra som helst, vi shoppade massor, käkade övergod mat, drack massa rödvin, sörplade goda drinkar, turistade och hade det helt enkelt awesome! Kom hem i måndags och då blev det storstädning här hemma, fick in allt det nya i garderoben och sen blev det en kväll på soffan.

I tisdags var vi på gymmet och körde ett killer-pass sen spenderade jag kvällen hos Stine där vi käkade vietnamesiska vårrullar och satt på balkongen med en kopp kaffe och snackade loss. I onsdags åkte jag till Sverige och hem till Emilia. Vi var en sväng hos Lolla och träffade henne och Kitty. Sen blev det myskväll med tacos, film och ett besök av Alex. Mysigt! I torsdags efter frukost drog vi in till Lund där vi strosade runt och satte oss sen på Stortorgets uteservering och drack öl innan jag åkte tillbaka till Köpenhamn.

Torsdagskvällen började hemma hos mig tillsammans med Sissel och Stine. Slängde ihop en kycklingsallad, drack vin och babblade en massa. Var på The bird för en drink innan vi hamnade på Zoo bar och slutligen dansade Stine och jag loss på LA bar, drack öl och hade deep talk. Min fredag var lugn till max, jag låg och slumrade hela dagen, kollade Vänner och lyfte inte många fingrar. Totalt välbehövligt!

Igår mötte jag upp mamma och pappa på hovedbanegården vid tolv. Strosade längs Strøget, åt lunch, strosade lite till och satte oss sen i Nyhavn för att njuta av solen, dricka vin och snacka en massa. Älskade ni ♥ När päronen åkte hemåt stack jag hem en snabbis för att snabbstäda lite, ta en dusch och fixa mig för att sen sticka in till stan igen. Frida, Sissel, Fie, Fridas bror, en vän till honom och jag samlades på The bird vid halv åtta för ett par öl. Senare styrde vi stegen till Zoo bar där det blev fullt ös. Drinkar och shots. Snack och skratt. Träffade en massa folk och hade en grym kväll!

Idag vid lunchtid kom Josse hem en sväng från båten, vi käkade sen frukost och snackade en massa innan hon stack tillbaka. Sen har jag pluggat på en massa cocktails som jag ska kunna till jobbet. Nu dricker en kopp te, ska snart lägga mig i sängen och kolla några avsnitt Vänner tänkte jag. Imorgon är sista dagen i frihet innan jag går på båten på tisdag för åtta dagars jobb!

Nu framöver är det väldigt mycket jobb inbokat, men ska hinna med mycket annat roligt också så som besök från Århus, tripp till Stockholm, jag fyller 25, förhoppningsvis en solsemester och så födelsedagsfest som vi ska börja planera imorgon! Tjoho!

Klagar inte på alla de fina bilder man får från båten!

GRYM helg i Prag!

Vietnamesiska vårrullar - yum!