VAY-CAY

Underbara ledighet!

Denna ledighet känns som att den varat i hundra år, men samtidigt inte. Efter en lugn första dag på året så var det mysigt att möta upp syrran inne i stan dagen efter. Vi drack kaffe, shoppade långt mer än tänkt, käkade sen lunch och gick runt och babblade. När jag kom hem framåt kvällen satte jag igång att packa i raketfart, och senare kom Ida hit. Vi drack lite te och snicksnackade innan vi gick och la oss för att vara hyfsat pigga till 04:45 när taxin hämtade oss.

Och så en vecka på Gran Canaria... Alltså gud så jäkla underbart! Första två dagarna blev det inte så mycket sol dock eftersom det blåste rätt rejält. Första kvällen gick vi ut för att käka paella, och var absolut inte meningen att det skulle bli så vilt. Men ett, tu, tre så stod vi på dansgolvet på Chinawhite och öste loss! (Fatta att vi var på samma ställe som jag var för snart 9 år sedan!!! I'm getting old...)

Från tredje dagen och framåt hängde vi med Ida och Ian som också var på ön, och hade hyrt bil. Körde bort från blåsten och Playa del Inglés och spenderade dagarna på Playa de los Amadores istället där det var mycket skönare väder. Dagarna bestod i övrigt av slappande i solstolen med näsan i en bok, skratt till döds, god mat, tidiga kvällar, yatzy på balkongen, eftermiddagslurar och s k r a t t  t i l l  t u s e n!

Näst sista kvällen åkte vi hem till Peter, en som jobbar som vinkonsult på båten och bor på Gran Canaria. Bubbel på hans terass, sen åkte vi till en restaurang för god mat, gott vin, Frangelico och massa snack. Fortsatte sedan kvällen med massa drinkar och Dragshow! Så jäkla bra kväll.

Och sista dagen var sådär bra som sista dagen på en semester ska vara. Vaknade visserligen upp till ett väldigt molnigt Gran Canaria. Men vid halv tolv blev vi hämtade av Ida och Ian och körde runt på ön en stund innan vi hamnade på Amadores igen, åt lunch och sen kom solen! Så vi fick ett par timmar innan vi körde tillbaka. På kvällen blev vi hämtade igen och körde till en sjukt bra restaurang och avslutade med god middag!

Och hemresedagen var ju också en klass för sig. En kompis hade bokat crew-biljetter till oss på flyget, vilket gör att man är standby typ. Och nu var flyget fullt!!! Så vi fick sitta och vänta, och jag var helt inställd på att vi inte skulle komma med. En halvtimme innan flyget skulle gå fick vi veta att vi blivit accepterade för att sitta på "jumpseat". Extrasäten typ. När vi väl är genom säkerhetskontrollen står det "Last call" vid vår gate. Spring! När vi kommer på flyget blir jag placerad i cockpit tillsammans med piloterna, haha så jäkla roligt. Får höra att 35 resväskor saknas så vi kommer att bli försenade. Precis innan avgång får vi veta att där faktiskt är två "ordentliga" säte lediga, så Ida och jag flyttar oss dit. Skönt. Och flygturen avslutas med att vi ska landa i Köpenhamn när Egon stökar runt! Men allt gick ju bra och våra resväskor var med! Thumbs up för en grym vecka!

Utsikt från balkongen

Lunch på stranden
Klassisk stekbild

Amadores

Hej Peter!

Dragshow! Ja. Detta är verkligen en man.