Don't blame it on me, blame it on the night

Under förra båtturen knäppte jag lite såna här sköna bilder! Premiär för min del att ens gå av båten i Oslo. Första gången i träningskläder tillsammans med Josse då vi sprang en runda upp för ett berg. Pjuh! Andra gången med Stine då vi gick förbi operahuset och gick en runda på stan.

I onsdags var vi en drös som alla slutade jobba. Jag åkte med några kollegor till en vinsmakning som fantastiska Jønne ordnat för oss, som började klockan 11. Det började lugnt men blev värre och värre, haha. Rödvinsflaska efter rödvinsflaska öppnades med årtal från 2005 till 1982 och priser från 1500-2300 kronor flaskan! Jisses vilka viner alltså!

Framåt 14 åkte vi vidare till en vinmässa där vi först tog en drink i hotellbaren innan vi smakade på alldeles för många viner, vilket resulterade att vi något rund om fötterna när vi åkte hemåt. Men jisses så roligt vi hade, vilken dag!

I torsdags efter frukost drog jag ut på en löprunda och tog det sen mest lugnt hela dagen innan tjejerna kom hit på kvällen. Min älskade Balle var och hälsade på oss i Köpenhamn! Vi åt vietnamesiska vårrullar, drack rosé, uppdaterade varandra om allt och inget, snack och skratt innan vi åkte till The bird för en drink. Mötte upp de gamla godingarna Petar och Felix och hade mer eller mindre en barrunda i Köpenhamn. Grym kväll!

Fredagen startades med långfrukost med roomien, soffhäng och Hitta Nemo innan vi cyklade till Frederiksberg för att möta upp Stine och Balle. Satt och babblade ett tag innan vi gick en runda på Frederiksberg centret och jag fick handlat lite nytt till jobbet. Senare fick vi oss en övergod stenugnsbakad pizza på ett supernice ställe innan vi gick hem till Stine och bäddade ner oss framför tv:n.

Igår kände jag mig verkligen inte helt kry. Lite samma känsla som jag hade i torsdags, men får ibland bara för mig att jag inbillar mig så istället stack jag ut och sprang. Men var helt färdig när jag kom tillbaka och kände mig hängig resten av dagen. Dumma mig! Men Josses mamma och två systrar kom till Köpenhamn så vi hängde med dem hela eftermiddagen, gick lite på stan, lunchade och hade en mysig kväll med film och gott käk.

Idag har jag tagit det väldigt lugnt, försökt vila upp mig lite. Tvättat, donat lite här hemma och så tog Josse och jag bussen till Ikea för att köpa lite småsaker. Och nu har jag legat och kollat en dokumentär om gröna juicer (sjukt pepp på att juica en vecka efter det!!) och några vänneravsnitt.

Morgondagen kommer gå till att tvätta, fika med Stine och sen käka middag och planera födelsedag med Sissel! Sen kallar båten igen på tisdag och åtta dagar fram. Skepp ohoj!